Koperasi Pekerja

koperasi pekerja
Koperasi Pekerja | Tanpa Kira Komitmen Luar, CTOS, CCRIS dan Blacklist | Dijamin Lulus jika anda masih mempunyai kelayakan pada SlipGaji

Pinjaman Koperasi menawarkan Pinjaman Peribadi Koperasi Pekerja kepada Kakitangan Kerajaan dengan Pembayaran Balik bulanan melalui Potongan Gaji dari Biro Angkasa.

anitext

Kadar Tetap 4.99%
Pembiayaan sehingga RM 200,000
Tempoh Pembiayaan sehingga 10 Tahun
Berjawatan Tetap dengan pendapatan RM1,500 ke atas termasuk Elaun Tetap
Berumur 19 Tahun ke atas dan tidak melebihi 60 Tahun semasa tamat pembiayaan
Bayaran Balik Pembiayaan melalui Biro Angkasa
Tanpa Penjamin
Perlindungan Insurans Takaful
Terbuka kepada Kakitangan Kerajaan Sahaja
Tanpa Kira Komitmen Luar, CTOS, CCRIS dan Blacklist (Dijamin Lulus)

semak kelayakan

Pinjaman Koperasi Pekerja tidak ambil kira Komitmen Luar (DSR), CTOS, CCRIS dan Blacklist dan Dijamin Lulus jika anda masih mempunyai kelayakan pada SlipGaji.


Pakej Pinjaman Koperasi yang lain :

  1. RCE Yayasan
  2. MBSB
  3. Petronesa
  4. Ukhwah

 
Latar Belakang Koperasi Pekerja

Koperasi Serbaguna Pekerja-Pekerja Malaysia Berhad dikenali sebagai ‘Koperasi Pekerja’ ditubuhkan pada 8hb Februari, 1968 atas nama Syarikat Perumahan Bekerjasama Pekerja-Pekerja Malaysia Berhad dan pada tahun 1969 ditukar nama kepada ‘The Malaysian Workers’ Multi Purpose Co-operative Society Limited’.

Kini berusia 34 tahun dan dianggotai oleh lebih kurang 21 ribu anggota-anggota di seluruh Malaysia dengan tabungan kumpulan Anggota sebanyak RM 33 juta dan Asset berjumlah RM 44 juta sehingga 31-12-2001.

Koperasi adalah sebuah organisasi yang ditubuhkan oleh beberapa individu yang mempunyai aspirasi sama dengan objektif untuk meningkatkan tahap sosio-ekonomi anggotanya. Koperasi dahulunya didaftarkan di bawah Jabatan Pembangunan Koperasi, Kementerian Tanah dan Pembangunan Koperasi.

Berkuatkuasa 1 Januari, 2008, koperasi dikawal oleh Akta Suruhanjaya Koperasi Malaysia 2007 dan diselia oleh Suruhanjaya Koperasi Malaysia di bawah Kementerian Keusahawanan dan Pembangunan Koperasi.